Asagida gordukleriniz birinci donem boyunca uyguladigimiz denemelerimiz ;)
YAGMUR DENEYI
Malzemeler: Ocak
Tencere
Su
Yapilisi:
Çocuklarla mevsimler ve özellikleri hakkında konuşulur.
Bir tencere su ocakta kaynatılır. Tencerenin kapağı suyun buharına tutularak oluşan damlacıklar gözlemlenir.
Bir tencere su ocakta kaynatılır. Tencerenin kapağı suyun buharına tutularak oluşan damlacıklar gözlemlenir.
BUZ DENEYI
Malzemeler: Iki farkli kap
Su
Yapilisi:
Çocuklarla beraber iki kaba su konur. Biri camın dışına konur, diğeri ise sınıfın içinde görünen bir yere konur.
Ertesi gün sular incelenir. Dışarıda kalan suyun buza dönüştüğü görülür.
Diğer suda ise hiçbir değişiklik olmadığı görülür.Bunun sebepleri hakkında konuşulur. Sonra “Dışarıda hava soğuk olduğu için dışarıda kalan su donup buz oluyor, sınıf içindeki hava sıcak olduğu için bu suda bir değişlik olmuyor.” Denilerek açıklama yapılır.
Ertesi gün sular incelenir. Dışarıda kalan suyun buza dönüştüğü görülür.
Diğer suda ise hiçbir değişiklik olmadığı görülür.Bunun sebepleri hakkında konuşulur. Sonra “Dışarıda hava soğuk olduğu için dışarıda kalan su donup buz oluyor, sınıf içindeki hava sıcak olduğu için bu suda bir değişlik olmuyor.” Denilerek açıklama yapılır.
HAVADAKI KIR
Malzemeler: Kagit tabak
Vazelin
Mikroskop
Yapilisi:
Bir tane kâğıt tabağın içi vazelinle kaplanır.
Birkaç saat bekletilir.
Kâğıt tabak önce çıplak gözle incelenir.
Tabak daha sonra mikroskopla incelenir.Mikropların çıplak gözle görülemeyecek kadar minik olduğu belirtilir.
ELMA TAZE KALIR MI?
Malzemeler: Elma
Bicak
Limon
Yapilisi:
Bir tane kâğıt tabağın içi vazelinle kaplanır.
Birkaç saat bekletilir.
Kâğıt tabak önce çıplak gözle incelenir.
Tabak daha sonra mikroskopla incelenir.Mikropların çıplak gözle görülemeyecek kadar minik olduğu belirtilir.
KESME SEKER KAYBOLUR MU?
Malzemeler: Kesme seker
Su
Kasik
Bardak
Yapilisi:
Kesme sekerin sekli hakkinda konusulur. Daha onceden hazirlanan su dou bardagin icine atilarak kesme sekere ne olacagi sorulur cocuklarin fikri alinir, sekerin erimesi izlenir neden eridigi hakkinda sohbet edilir. Arka arkaya kesme sekerler atilarak en fazla kac kesme sekerin eridigi gozlemlenir.
SONEN MUM
Malzemeler: Iki farkli mum
Kavanoz
Yapilisi:
Mumların biri yanmaya devam ederken diğerinin üzerine kavanoz kapatılır.
Çocuklara üzerine kavanoz kapatılan mumun neden yavaş yavaş söndüğü sorulur Çocuklardan gelen cevaplar değerlendirilerek, canlıların oksijen almadan yaşayamayacağı, uzayda ve denizin dibinde özel kıyafetler olmadan nefes alınamayacağı anlatılır.
GOLGE
Malzemeler: Portakal
El feneri
Kalin perde
Yapilisi:
Bulunulan odanın camları koyu renk bir kumaşla kaplanarak dışarıdan ışık gelmesi engellenir.
Bir masanın üzerine bir portakal konur ve el feneri ile masaya koyulan portakal aydınlatılır.Daha sonra çocuklarla meyvenin gölgesi, gölge ile portakalın büyüklükleri, el fenerinin portakala yakın ya da uzak tutulmasıyla gölgede bir farklılık olup olmadığı tartışılır.
7 yorum:
verdiğin deneyler içerisinde uygulamadığım birkç tane var 2. dönem yapmalıyız onları :) benm öğrencilerimde yaptığımız deneylerden çok hoşlanıyorlar ve sonucu dört gözle bekliyorlar..
İyi pazarlar Meralcim :))Benim zamanımda ana okulu yoktu ama ilkokulda deneyler yapardık çok keyifli olurdu hatırladığım kadarıyla..Çocuklar için çok keyifli olduğundan eminim hem öğrenmelerini hızlandırır böyle çalışmalar.Sevgiler sana
asis
meralcim bu deneyler gerçekten çok önemli 1. sınıfta işimizi kolaylaştırıyorsunuz sevgiler
bir kısmını yaptırmıştım bende çok seviyorum ben deneyleri özellikle mikrop deneyi çok zevkli oluyor
meralcim simdiki cocuklar akil küpü masallah lep demeden leblebiyi anliyor bizim zamanimizda da olsaydi keske sevgiler
ben bu rayı hiç sevmedim irençti hiç tavsiye etmiyorum nerdeyse kusucaktım vala
Çok teşekkür ederim işime yaradı ben çocuk gelişimi bölümünde olduğum için öğretmen fen ve doğa için bi etkinlik istedi ve baya işime yaradı sağolun
Yorum Gönder